čtvrtek 30. května 2013

Tylek & Tyleček

  
Dnes jsem se dívala na opakování cyklu Babylon. Koukám na tento pořad velmi sporadicky, ale zrovna tahle reportáž mě po dlouhé době zase velmi potěšila.
Byla to reportáž o Zdeňce a Jiřím Tylečkových, alias dua tvořících pod pseudonymem Tylek & Tyleček. Oba jsou původem z Brna, ale jsou známí po celém světě, neboť skoro všude svá díla vystavovali.
V roce 1983 společně emigrovali do Francie, kde dodnes žijí a také tam provozují galerii. Jako jediní žijící autoři mají také stálou expozici v muzeu v Japonsku. 
Tylek, neboli Jiří Tyleček, se zabývá figurální tématikou, na svých obrazech představuje ženu jemnou, čistou a něžnou. 
Tyleček, tedy Zdeňka Tylečková, maluje zátiší, krajinné motivy, které přechází až do abstrakce. Používá výrazné barevné kombinace, naslouchá třpytící se žluti, pokojné modři, ostré červeni . 
Osobně se mi víc líbí obrazy Tylečkové.
No co myslíte, není to úžasná dvojka?
Reportáž zde:
Více o Tylečkových ZDE.

1 komentář:

  1. taky se mi líbil pořad a taky se mi líbí víc obrazy Tylečka.Jestli ono to nebude proto, ze jsme zensky a ona je jemnejsi a poetictejsi.
    Ale dvojka je to perfektni.Pripravenym stesti preje...

    OdpovědětVymazat