pátek 13. září 2013

Muffiny napodruhé

Ano, teprve včera jsem pekla své první muffiny. Je to proto, protože muffiny mi nikdy nechutnaly, a tak jsem neměla důvod je zkoušet. Až teď, co jsem na mateřské, tak jsem začala péct víc než obvykle a řekla jsem si, že je teda zkusím. Tedy také kvůli návštěvě, která měla dorazit (obvykle lidem chutnají).
Po prozkoumávání webu, zda se dají dělat také z hladké mouky, protože koláče a buchty z hladké mouky jsou podle mě mnohem chutnější a vláčnější, jsem je nejprve opravdu udělala z té hladké (jak jsem si přečetla na jednom US webu), ovšem dopadlo to katastroficky a muffiny se mi vylily z košíčků a staly se z nich velmi zajímavé patvary, když jsem je od sebe odtrhávala - dětem by se ale určitě moc líbily:) Ale byly opravdu moc dobré - manžel je skoro všechny snědl !
Druhý pokus byl tedy ten klasický, tj. z polohrubé mouky a to už jsem si dávala větší pozor a košíčky raději neplnila do 3/4, ale jen do půlky, no, zase pro změnu extra "nevyrostly" a nejsou tak dobré jako z hladké mouky. 
No, příště je třeba trefím:)












Recept jsem použila asi ten úplně základní. Původně jsem tedy chtěla dělat čokoládové, ale zjistila jsem, že nemám kakao, takže tam je jen čokoláda v podobě kousíčků, které jsem pokladla jen na vrch muffinů.
220g pol. mouky 
100g cukru krupice 
2 lžičky prášku do pečiva 
2 vejce 
170ml mléka 
125g másla 
2 lžíce kakaa (pro čoko variantu muffinů)

100g čokolády
V míse smícháme postupně mouku s práškem do pečiva, cukr, popř. kakao, přidáme mléko s rozpuštěným máslem a vajíčka. Do hotového těsta vmícháme nadrobno nasekanou čokoládu a nebo ji dáme až na vrch muffinů. Těsto promícháváme nenásilně, aby nám vzešlo. Košíčky plníme do 2/3, těsto vychází akorát na klasických 12 - 16 ks. Pečeme 20 - 30 min při 180°C.

Žádné komentáře:

Okomentovat