neděle 12. října 2014

Sousedský jarmark

Včera u nás v obci proběhl historicky první jarmark, který jsme se sousedkama vymyslely a samy si zorganizovaly, když jsme takhle jednou popíjely na zahradě a přemýšlely, jak bysme zůročily naše zahradní přebytky a rukodělné výtvory.
Cílem jarmarku je zapojit občany obce a jejich úrodu ze zahrad, rukodělné výrobky či další zemědělnou a živočišnou výrobu. Spousta lidí je totiž strašně manuálně zručných a nikdo se o tom nedozví, a tak je chceme ukázat "světu".
Není nad to, ráno se sejít, společně si postavit stánky, pokouknout, kdo co bude prodávat, porovnat ceny a upravit je tak, aby se zase tak moc nelišily a pak se na to společně vrhnout.
Naše obec je celkem kulturně činorodá, takže se nám naše prvotina povedla. Přišla spousta sousedů, pokecali jsme, popili, pojedli a zavzpomínali na staré časy. 
Další jarmark by měl proběhnout první adventní víkend a já věřím, že bude ještě krásnější, s vánoční atmosférou, vůní svařáku, koledami aj.





Jehněčího jsem nakoupila pro širokou rodinu, a tak teď budeme jíst měsíc jen jehněčí....No, ale nekupte to za tu cenu, když víte, že to je čerstvé masíčko.


I děti prodávaly - gumičkové náramky, jak jinak:)



15 komentářů:

  1. Vypadá to na zdařilou akci.... Super nápad .Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, původně jsem myslela, že nikdo nepřijde, že na vesnici má každý vše domácí, ale nakonec jsem byla mile překvapená.

      Vymazat
  2. Petro moc pěkný nápad, jak jsem tak koukala na fotky, já bych si u Vás rozhodně nakoupila!! :)
    Přeji hezkou neděli! Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky nakoupila a utratila skoro víc než utržila:)

      Vymazat
  3. Petro to je úžasné, u vás by se mi líbilo bydlet:) já hledám místo pro domeček a vždycky si říkám- tady né, tady je to úplně mrtvé, moc by se mi líbila obec, kde se něco takové děje:) ted jsme si pronajali dům v Jevanech a tady je to tak zvláštní, nikoho není vidět ani zahradách, na ulici už vůbec, jsme tu tedy teprve od srpna,ale prostě zvláštní místo, jak jsme uviděa jednu paní na zahradě, tak hnedka komunikuju a vyzvěděla jsme, že je tady přivdaná už 8 let a kamarádky nenašla, přitom byla tak milá ...věřím, že najdu takové podobné místo jako u vás..jenom jestli nejste z Moravy:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káti, úplně ti rozumím. My hledali baráček asi dva roky a nakonec už jsem vůbec neřešila, zda se ve vesnici něco děje nebo ne, ale aby barák stál za "něco". O to víc jsem byla překvapená, kolik je u nás kulturních nadšenců. A hlavně naše starostka, která "jde" do každého nápadu - to je super ! Přeju ti, ať najdete nějaké pěkné místo a díky za návštěvu !

      Vymazat
  4. Peti, super nápad .... vypadá to na povedenou akcičku .... Marki

    OdpovědětVymazat
  5. To je parádní nápad...chtěla bych být vaše sousedka . Takové akce a fajn sousedé jsou k nezaplacení :))) Petro krásný den , Šárka

    OdpovědětVymazat
  6. Jůůůů, já miluju tyhle akce. Tu činorodost, budování vztahů, sdílení krásných věcí, zkratka toho ducha :)
    Nádherný jarmark, skvělý nápad, prostě pohlazení.... :) Už se těším na vánoční jarmark!!! :)
    Kde ho najdu??? (pište klíďo do mailu: katerapie@gmail.com. Děkuju.)
    Krásný den...Kat....

    OdpovědětVymazat
  7. Péťo, tak to je paráda!!! Krásné jste to měli! Mohou i přespolní :)? Že bychom na ten vánoční dorazili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrej, urcite. Jak jsem psala, vypada to na posledni listopad. vikend. Pisnu ti.

      Vymazat
    2. Jééé, poslední listopad :( ... to si budu užívat romantiky ve dvou :) ... Kdyby to bylo v jiném termínu, dej pls vědět, určitě bych dorazila.

      Vymazat