neděle 5. dubna 2015

Tvarohové boží milosti

Tento recept jsem objevila vlastně náhodou. Vůbec jsem neměla v plánu je dělat, ALE. Jak už jsem psala, děti a teď už i trochu já máme od pondělí střevní potíže, takže žádné smažené, žádné sladké, prostě suchá dietka.  No a tak se mi recept úplně trefil do noty.
Sice se obalují v cukru, ale nemusí. Jinak je těsto bez cukru. A hlavně, nesmaží se. Já je pekla úplně na sucho. Jen na pečicím papíře. Je to podobný recept jako na takové ty slané tyčky. Najdete ho na blogu u Evči, ZDE. Já si první várku těsta vyválela hodně tence (asi jen na 1mm), takže milosti krásně křupaly. Druhou várku jsem udělala trochu silnější a byly možná ještě lepší. Nevím totiž, jaká konzistence je ta správná. V jihočeském kraji, odkud pocházím, se nepekly a tady, ve středočeském (té mé části) se také nedělají.
No a nakonec už zbývalo jen ten výtvor nafotit. To je vždycky něco, vymyslet, jak to naaranžovat. Dneska jsem na to všechno měla asi 5 minut, takže jsem aranžmá vymýšlela při kojení:)) Nakonec jsem si pomohla zase tou řeřichou a vajíčky s lakem na nehty
Včera jsem pekla ještě nádivku. Tu si bohužel letos také nedám. Ach jo:( Klasický kynutý mazanec jsem úplně vypustila a udělám naší rodinou oblíbený tvarohový, jako vloni.


15 komentářů:

  1. Boží milosti miluju, ale ty smažené a obalené v tuně cukru..Ale i tyto by stály za vyzkoušení..Dietní verze, proč ,ne??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, a já je neznala. Příští rok možná taky zkusím ty smažené.

      Vymazat
  2. MOC HEZKÉ FOTEČKY.
    POHODIČKOVÉ JARNÍ SVÁTKY PŘEJI.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohdi, děkuji. Tobě take krasne Velikonoce.

      Vymazat
  3. Moc hezké zátiší. Milosti znám ty smažené, ale i tyto vypadají moc hezky a určitě tak i chutnají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Nejsou špatné, i když na beránka a mazanec nemají:))

      Vymazat
  4. Vypadá to moc dobře... A naaranžované a nafocené je to taky krásně :-) A puntíkatá vajíčka jsou parádní... Krásné Velikonoce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, děkuji. Já si na puntíkatých vajíčkách letos docela ulítávám:)

      Vymazat
  5. Pěkná puntíkatá vajíčka :o) Hezké Velikonoce přeji Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Peti, takhle pečené na sucho je neznám ..... dělám smažené v oleji, ale musím uznat, že vypadají úžasně !!!! Přeji ti krásné a pohodové Velikonoce ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, pristi rok zkusim ty smazene - budou urcite lepsi. Vsechno, co je smazene, nezdrave je totiz lepsi nez to suche:)) Krasne Velikonoce.

      Vymazat
  7. Jsem moc ráda že chutnaly! :) PS: já dělám trochu silnější, ale věřím že ty tenké byly lehké a křupavé, takže dobré :)

    OdpovědětVymazat