pondělí 18. května 2015

Květina týdne # 1: Šeřík

Dneškem počínaje zakládám novou letní rubriku s názvem Květina týdne.
Každé pondělí budu přidávat kytici z aktuálně kvetoucích květin či stromů. No a tak mám do konce prázdnin co dělat. 
A začínáme omamně vonícím šeříkem, který právě odkvétá. Ale stihla jsem ho. 
Šeřík, čili Syringa patří do čeledi olivovníkovitých, řádu hluchavkotvarých. U nás jsou nejznámější tři barvy - tmavě fialová, lila a bílá, ale ve světě existuje asi 30 druhů, které rostou převážně v Asii. 
Je to keř či strom, který kvete během května až června. Pro mě to je po tzv. jarničkách jako je narcis, tulipán, krokus a hyacint, další typická jarní květina, díky níž cítím, že za chvíli přijde léto.  Máme ho nahoře na zahradě, ale koukám na něj i z okna, kde nám lemuje silnici. Roste v podstatě všude. 
Na fotce je v mém milovaném džbánu z blešáku na Camden Town v Londýně. 
Tak snad se vám bude tahle nová rubrika líbit. 

 

 


8 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Druhý pokus: Džbán je nádhernej :-) A těším se na další květiny :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne se taky strasne libil, tak jsem ho musela mit. A byl za par korun. Diky, jsem rada, ze se nova rubrika libi:)

      Vymazat
  3. Každé pondělí nová kytice. Peti, to je výbornej nápad :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli, dekuji:) Ja uz se taky tesim. Kytky miluju !

      Vymazat
  4. Šeřík mám ráda, i když moje alergie trpí...nebo spíš já...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja ti uplne rozumim. Po porodech se mi vratila alergie v plny palbe (roky mi ustupovala, az jsem ji skoro nemela), takze letos jsem seriky doma vubec nemohla mit. Chjo...alergie jedna...

      Vymazat
  5. Šeřík je ještě spolu s jasmínem můj nejoblíbenější voňavý keř :) Krásné fotky Peti, nová rubrika se mi líbí!

    OdpovědětVymazat