sobota 5. prosince 2015

Náš Mikuláš...

 ... probíhal tak, že se velkej Bob schoval pod oknem a mluvil s námi jako Mikuláš...
Bobík ho prý poznal, ale pak zjistil, že vlastně ne, protože táta byl přece na záchodě:)) Bobíkovi bude dva a půl a to mi zkrátka přišlo ještě brzy na to, abych ho strašila čertem. U nás ve vsi je celkem strašidelná mikulášská s množstvím velkých čertů a hrozivým peklem, kdy i šestileté děti škytají strachy, takže tohle bych mým prckům neudělala. 
Stačí jen to, že jsme byli asi před týdnem na hezké adventní besedě o českých vánočních tradicích, kde se jen decentně ukázal čert a Bobík od té doby chodí po baráku s arzenálem vařeček a volá na čerty, že jde na ně. A večer chce usínat s rozsvícenou lampičkou. Tak málo mu stačilo. To byl další důvod, proč letos čerty NE.
Navíc bych "chození Mikuláše" dětem nechtěla vysvětlovat tak, že "jestli budou zlobit, přijde na ně Čert", ale spíš z jeho křesťanské podstaty. Otázkou zůstává, jak jim toto bude vysvětlováno ve školce a jak moc budou děti ovlivněny dalšími dětmi, kterým třeba rodiče hrozí právě "potrestání Čertem". Když pak slyším ty následky (počůrávání, koktání...), není mi z toho lehko. 
Nadílku jsem klukům zabalila velmi improvizovaně. Bobanovi do červeného přehozu na venkovní ratanovou sedačku, který jsem zavázala zelenou stuhou a ozdobila chvojím a šiškami. Bruníčkovi jsem udělala takový zdravý košíček, protože skoro jedenáctiměsíční Bruník s 1,5 zubem zatím moc laskomin nejí. A tak dostal dětské křupky, banány, jablíčka a bio jablkové kačenky. Oba balíčky jsem schovala na okno, kde jsme si je po zavolání Mikulášem, vyzvedli.
 



Děti tedy nedostaly nadílku v tradičních punčochách. Také se u nás nerozdávaly hmotné dárky, ale ovoce, oříšky a také pamlsky, které jim běžně nekupujeme (u nás se peče a kupuje se jen jeden piškotový dezert, který beru, když jedem někam na cesty ). 
Punčochy, které jsem v obchodech viděla, se mi vůbec nezamlouvaly a látku na ušití jsem neměla. A kupovat se mi jí nechtělo jet. Příští rok už ale plánuju punčochy ušít (tedy radši spíš babička, aby to mělo nějakou štábní kulturu:)). To už bude i Bruňda trochu chápat, o co jde.



Jak Mikuláše řešíte vy?  Chodí k Vám čerti domů nebo navštěvujete "mikulášskou"? A čím své děti obdarováváte? Jsou to jen pamlsky nebo také věcné dárky? Ráda se od vás inspiruji.

4 komentáře:

  1. Jé, tak to se kluci měli, hezky jste to vymysleli. U nás byl Mikuláš s anděli a čerti jsme domů nepustili, kluci se trošku báli, ale byli pochváleni, tak měli radost. Dostali vánoční směs oříšků od Mixit, starší knížečku s piánkem https://www.bux.cz/knihy/77142-vanocni-koledy-s-piankem-josef-lada.html a Jarýnek DVD https://www.bux.cz/knihy/154428-vanocni-koledy-loutkovy-vecernicek-1-dvd.html
    a pak horu sladkostí od babiček (mají 4) a dědečků, nevím jak jim to vysvětlit :-(. Mějte se krásně a klidný advent, Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tak to jste to měli také moc pěkné. Ty musli, to je dobrý nápad. Bobík taky dostal od babičky a dědy klasické sladkosti. To jsem radši ani nefotila, protože toho nejsem příznivcem ( i když sama je jím).

      Vymazat
  2. Na Mikuláše už vyráží naše nejstarší, párkrát za anděla. Letos byla poprvé za čertici a oblékala se doma, takže ji obě děti Káča (7) a Sebík (2,5) poznaly.
    Sebík neměl nejmenší problém, s Mikulášem si pokecal. Ale Káča i když je všechny zná, tak se sekla a odmítala komunikovat :-)
    Loni básničku odříkala.
    Ve školce u nás děti nestraší a říkají jim, že jsou hodní a tak čert nepřijde. Už týden před Mikulášem všichni odcházeli ze školky začernění, protože si hráli na čerty a dělali peklo a řetězy z papíru, takže v pohodě :-)
    A co se týče dárků, tak dostávají ovoce, nějakou sladkost a Týna i drobnost (letos náušnice).
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o nějakých drobnostech na příští rok taky uvažuji, uvidím. Oni ty starší děti už to berou jinak. Sama jsem zvědavá, jak to bude u nás a taky v naší školce. Díky za komentář:)

      Vymazat