sobota 25. dubna 2020

Kokosová buchta nejen na víkend


Po dlouuuhééé době recept. Není to žádný extra fajnový koláč, ale obyčejná "mokrá buchta", která se v karanténních dnech náramně hodí, protože co pořád péct, že?
Já mám tento recept od jedné bývalé kolegyně a peču ho docela často. Ještě, že klukům nevadí kokos. Ne každý ho totiž musí. Třeba já ho ale miluju.
Ale k věci. Je to hrnková buchta, takže super easy. Recept tedy zní:

Těsto:
1 hrnek krupicového cukru
2 vejce
2 hrnky hladké mouky
1 kypřicí prášek
1/2 hrnku oleje
1 hrnek mléka
1 vanilkový cukr

Posypka:
1 hrnek strouhaného kokosu
1/2 hrnku krupicového cukru

+ nakonec 1 kelímek smetany ke šlehání



Všechny ingredience na těsto smíchejte v míse, hezky promíchejte. Těsto vylijte pěkně rovnoměrně na plech s pečícím papírem. Celou plochu těsta posypte rovnoměrně směsí kokosu s cukrem a pečte na 180°C cca 20 minut, až bude kokos na povrchu zlatavý.
Poté koláč vyjměte z trouby, nechte cca 5 minut zchladnout a pak jeho povrch rovnoměrně prolijte smetanou ke šlehání (nenašlehanou, samozřejmě). Smetana se vsákne do teplého koláče a udělá ho krásně vláčným.


U nás mizí docela rychle, tak vyzkoušejte a dejte mi vědět, jak vám chutnala. 

2 komentáře:

  1. Tak ta tedy vypadá naprosto famozně, určitě ji budu muset hned vyzkoušet, jak to bude možné... Ale teď je u nás ve frontě na tento víkend klasická česká mramorová bábovka , tak jsem zvědavá, jak se mi to povede a podle toho se budeme rozhodovat, jak dál a co péct :D

    OdpovědětVymazat