středa 27. června 2012

Muži s velkým "M"

 Dnes jsem po delší době navštívíla knihkupectví. Sice jen na skok, ale koupila jsem si tam knihy, které mám už delší dobu vyhlídnuté.
A jsou to knihy o velkých osobnostech, velkých mužích!
"Album" Jana Kaplického, ve kterém sumarizuje celý svůj osobní a tvůrčí život, který doplňuje dosud nezveřejněnými fotografiemi a náčrtky svých prací.
 



"Deset let s Václavem Havlem" od Ladislava Špačka
Záměrně jsem si koupila právě tuhle knihu v té záplavě dalších knih o Havlovi. Pro někoho může být bulvární, ale já si to nemyslím. Právě Špaček s Havlem v době jeho slávy přece strávil ty  nejzásadnější chvíle jeho života a rozhodně to není člověk, který by se chtěl na jeho slávě obohacovat.

 No a poslední kniha "Nikdy si nedávejte vycpat svého psa" od Alana Aldy. Alda je vedle Donalda Sutherlanda jeden z mých mnoha "starších" hereckých oblíbenců. V knize vtipným způsobem popisuje okamžiky svého života.
 

Původně jsem si šla koupit Kuchařku Dity P. od mé oblíbené Dity Pecháčkové, která byla šéfredaktorkou Apetitu, nyní v super časopisu Albert plného jednoduchých a  zároveň vynikajících receptů, ale nakonec k tomu nedošlo. Ano, ta kniha je krásná, hezky zpracovaná, ALE  - je obrovská, strašně těžká, plná krásných obrázků jídel, které jsou tam ale na úkor receptů. Manipulace s knihou šílená. Dřív bych si jí asi koupila, ale už jsem trochu odvykla pouhému prohlížení knih. Tomu, kdo kuchařku nepoužívá, ale jen si z ní třeba vypíše recepty a pak si v ní se zálibou listuje, tomu ji 100% doporučuju. 
Myslím, že bedliví čtenáři Apetitu v této kuchařce pár receptů poznají.... 
A pozor - Dita má i svůj VYŠÍVANÝ porcelán - více o knize i porcelánu ZDE.


1 komentář:

  1. Na knihu p.Špačka si dělám také zálusk :)Četla jsem ukázku z knihy a zdá se, že půjde o velmi příjemné čtení. O kuchařce jsem taky uvažovala, ale já jsem zastánce staré dobré klasické kuchyně, takže stále váhám, zda bych ji vůbec využila. Porcelán je skvostný, už jsem ho obhlížela na jejím e shopu. Nejvíc se mi líbí mísy na těsto, co se mi nelíbí-jejích cena :(

    OdpovědětVymazat