pondělí 4. února 2013

I love pearls


Ano, miluju perly a perličky. Čím jsem starší, tím více upouštím od všelijakých cetek, kterými se to všude jenom hemží a množím si doma perličky:)
Tohle jsou ty moje pravé a nejoblíbenější. Některé v kombinaci se stříbrem, jiné s bílým zlatem. Známí už o mě ví, že je miluju, a tak mi je k různým příležitostem rádi kupují. A já jsem jim za to vděčná:)
 
Pak mám samozřejmě ještě perličky "cetkoidní" - většinou náramky. Ty nosím také ráda.


A jak že se pozná pravá perla od nepravé ? Zkuste si do ní kousnout, nebo jen přejet přes ní zubama - pravá perla je hrubá, kdežto nepravá je krásně hladká. Funguje to 100%.
Tohle jsou mé další perličky -  malé náhrdelníčky z říčních perel . Ty nosím k nejčastěji k bílé košili nebo obmotané kolem ruky jako náramek. Jsou malinké a každá má úplně jiný tvar.....


Perly jsou pro mě taková  "čistá" záležitost...

A teď trochu odborně:
Již od dávných dob slouží perly jako amulety, chránící před nehodami, neštěstím a pohromami. Jsou symbolem moci, moudrosti a štěstí. Posilují naši vůli, pomáhají nám zbavit se všech závislostí. Jojo, jsem ten "blázen", který na tyhle věci věří.
Perly také podporují uzdravující procesy u všech psychosomatických nemocí, posilují nervy, intuici, tiší bolesti, mírní teploty. Regulují funkci sleziny a střevního traktu. Také je znám kladný vliv perly jen při nedostatku kalcia v našem organismu a zánětu dýchacích cest. Svým procesem vzniku nám perla ukazuje, že každá bolestivá zkušenost, se kterou jsme v životě konfrontováni, nám umožňuje dosáhnout větší dokonalosti.
Podobně jako opál, má perla vlastnost dobro oplácet dobrem a zlo zlem. Některé tradiční nauky nedoporučují zasazovat perlu mezi jiné kameny ( a to platí především pro diamant ), protože v případě možného konfliktu se vzniklá disharmonie jen posiluje a umocňuje. (více o drahých kamenech ZDE)
A jak taková perla vzniká - pro ty, co to náhodou neví?
Perla vzniká vniknutím cizího tělíska do schránky ústřice. Většinou se jedná o zrnko písku. Jako obrannou reakci začne ústřice vylučovat perleťovou hmotu, kterou následně obaluje cizí tělísko. Toto obalování může trvat od jednoho roku až po několik let. V jedné ústřici může vzniknout pouze 1 perla, narozdíl od perel sladkovodních, které jsou tvořeny perlorodkou říční. V té se může "vylíhnout" najednou až 20 perel.
A pak jsou perly tzv. kultivované (těch je prý až 90%) , do kterých se cizí tělíško vloží úmyslně. To jsou ty asijské chovy v Číně, Japonsku, na Tahiti apod.

3 komentáře:

  1. Ďakujem za skvelý článok. Pekný deň Lenka.

    OdpovědětVymazat
  2. Perly mám také v oblibě. Ráda je nosím hlavně v létě kolem krku, ale ty drobné omotat okolo ruky... to musí být hezké :) Super příspěvek! Monika

    OdpovědětVymazat
  3. I'm not sure exactly why but this web site is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check back
    later and see if the problem still exists.


    My site; www.yourshortlink.net

    OdpovědětVymazat