pátek 25. listopadu 2016

Adventní věnec


Letos poprvé dávám na blog věnec dřív než o první adventní neděli. Takže ještě bez hořící první svíčky. Letošní věnec je opět přírodní a tradičně pojatý. Já mám takové nejraději, i když jsem již také experimentovala. Nikdy to ale nebylo ono. Líbí se mi i hodně málo zdobené věnce, jen z přírodnin a klidně bez červené barvy a dalších přízdob, ale doma preferuji ten přizdobený. Vánoce jsou totiž o hojnosti.





Kruhový adventní věnec budeme mít vždy. Hlavně kvůli jeho symbolice. Kruhový tvar věnce totiž představuje Boží věčnost a jednotu, vzkříšení a věčný život. Zelené rostliny jsou pak symbolem života jako takového, nezničitelnosti, stálosti ve víře a také věčnosti. 
O víkendu se však ještě chystám na adventní svícen, který použiji  na štědrovečerní stůl. Už vloni jsme se skoro nevešli a letos by to bylo ještě horší. Věnec totiž mívám zapálený při štědrovečerní večeři. A tenhle víc jak 40 cm věnec, mísa řízků, salátu a cukroví by se na náš stůl standardní velikosti prostě nevešel. 
Tak a teď už zbývá jen zapálit tu první svíčku. Hezkou první adventní neděli!





Jaké adventní věnce máte rádi vy? Nebo upřednostňujete spíš svícny?

7 komentářů:

  1. Věnec je krásný! Já mám většinou spíš netradiční svícny. Ale letos ještě nemám hotovo :) Z minulých let jsou k nahlédnutí tu:
    http://kamenurazu.blogspot.cz/2016/11/adventni-venec.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Hani. Ten tvůj loňský si moc dobře pamatuji. Netradiční jsou fajn. Inspirace pro ostatní....

      Vymazat
  2. Krásný, mám podobný styl...Ila

    OdpovědětVymazat
  3. Krasa a hezky nafocene. Ja mam svicen, pro me snazsi:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marcel. Musím k tobě kouknout. Nestíhám tě sledovat. Jsi moc aktivní:))

      Vymazat