pátek 2. února 2018

Sním si... o našem podkroví...

Kromě toho, že jsem tady v lázních děsně produktivní (vyrobila jsem už asi 8 lapačů snů -víc najdete u mě na IG), tak mám ještě pořád i dost času číst, přemýšlet, stýskat si po Bruníčkovi a spřádat plány nebo snít.
Třeba o našem podkroví. Některé z pokojů jsou tu podkrovní (ten náš bohužel ne), a tak jsem zase začala snít o tom, jaké to bude, až ten náš starý domek poženeme "vo štok vejš" a uděláme z naší půdy malebné podkroví a tam dětem pokojíčky. (A tím pádem já získám vysněnou pracovnu.) Přesně tam, kde nebude vlhkost, ale zkosené stěny, střešní okna a přiznané trámy.


zdroj
zdroj
My jsme s bráchou jako malí neměli několik let pokojík, spali jsme u našich v ložnici a oni v obýváku (a to jsme bydleli v rodinném dvougeneračním domě...divný, co), ale pak nám táta zrekonstruoval malou půdičku, která byla vedle kuchyně (dům se totiž tak nějak postupně dostavoval - původně byl jen jednogenerační) a udělal nám z ní krásný maličký pokojík, celý podbitý palubkami, se střešním oknem. Zpětně tedy nevím, jak jsme se tam potom oba vešli. Já mám 180 cm a brácha ještě o dost víc, ale prostě nám to tehdy stačilo. A všichni kámoši nám ho hrozně záviděli. Já ho tenkrát měla celý polepený plakáty skupin (grunge byl na vrcholu, že jo) a bráchu jsem tam školila na život :))


zdroj
No a tak bych našim klukům také ráda dopřála velký pokojík v podobném stylu. Přiznané trámy a svoje království, kam si jednou budou vodit holky a my je tam nebudeme otravovat (teda já to určitě "čekovat" budu)....
Na oknech by byly římské rolety (třeba jako tyhle pěkné Velux rolety) a z oken by se koukalo přímo na kopec nebo na naší horní zahradu.

Hmm, tak tenhle prostor bych si nechala líbit. 

Tyhle rolety jsou také od společnosti Velux .

Dětský pokojík už kluci od podzimu mají, ale pořád ho ještě dolaďuji a navíc nám tam vlhne jeden roh a té vlhkosti se nemůžeme zbavit. Zlobí nás tam sousedky garáž, která je tam "naplácnutá". Po rekonstrukci jsme ho zřejmě nenechali dostatečně vyschnout, a tak s tím bojujeme. V létě ho snad nafotím i sem.... Doufám, že do té doby bude mít ještě koberec stejnou barvu (nakonec jsme i přes mé  původní protesty zvolili koberec, protože přece jen jsou kluci ještě malí a hrají si většinou na zemi a podlahové topení nemáme..). 

Jaké je vaše vysněné bydlení? Líbí se vám podkrovní prostory?



Tento post je sponzorovaný a vyjadřuje pouze mou vlastní zkušenost či názor na danou věc/službu.

5 komentářů:

  1. Mm, takové podkroví by se mi také líbilo! Hlavně bílá na zdech, ta všechny prostory prozáří..:) Bohužel bydlíme v bytě, takže si o podkroví mohu nechat zdát.

    BLOG Corculum | Stepanka_T

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také v každém pokoji bílou. Nemusím pak resit barvu obrazů a rámů... A přesně-
      je čistá a opticky rozšíří prostory.

      Vymazat
  2. My máme celodrevené podkrovie, nechceli a nemohli sme mať sádrokartón, Milan padal a v podstate aj vo filme o autizme bolo vidieť v byte u Andrejka Šota, aké diery narobil do sádrokartónu.
    Osb doska je viac ako 80% drevo, nie je to drevotrieska!
    Nabieliť sa nám to podarilo minulý rok, ale ešte ostáva jedna izba, lebo....autisti v dome.
    Už som nedovolila bieliť steny, kde je radiátor a pojala som to industriálne:-)
    Keď nám robili podkrovie, bolo to vidno na fotkách v rozostavanom dome, že to podkrovie ešte otvorené, trebárs ako galéria bez priečok bolo najkrajšie, lenže tri deti....ešte stále je nám dom malý, ale aspoň máme tie palandy v štíte-,,hvezdárne,, deti ich nakoniec nechceli využívať, lebo ak nemáte klimatizáciu v štíte je v lete teplo.
    Aj tak mám pocit, že vintage štýl, tradičný vidiecky alebo prírodný, by mal vylúčiť sádrokartón zo stavby a radšej obložiť osb dosku drevom, potom ho zmatniť alebo natrieť na bielo alebo priznať osb a natrieť hneď trebárs na bielo osmo voskom, ono totiž aj vosk aj osb doska je parozábrana, ale dom dýcha...sú to technické kritéria, Velux okná máme, aj rolety, ešte nám chýbajú sieťky proti hmyzu, je to všetko finančne náročné, lebo sú špica:-)
    papa!.

    OdpovědětVymazat
  3. My jsme měli také problém s vyšší vlhkostí vzduchu v bytě. Možná je to i tím, že je to starší byt, ve kterém jsou nově udělaná plastová okna, takže byt přestal větrat, tak, jak by asi měl a začala se nám na zdech dělat plíseň. Snažila jsem se byt zbavit vlhkosti různými způsoby, ale vše bylo marné. Koupili jsme si proto odvlhčovač vzduchu a od té doby se nám plíseň konečně nedělá.

    OdpovědětVymazat
  4. Jestli budeme dělat podkroví tak budeme chtít určitě oslovit nějakou firmu jestli by byla i do té výšky schopna sehnat a nainstalovat venkovní žaluzie. Protože jak asi víte tak já nechci ubírat moc na vnitřním prostoru, často mně to dost vadí. Já chci žít svobodně.

    OdpovědětVymazat