středa 17. dubna 2019

Velikonoční


To jsem si pořád říkala, že Velikonoce jsou daleko, až jsem v minulý zjistila, že jsou příští týden. A my měli jen věnec a ptáčka. A tak jsem minulý víkend zdobila. 
Skleněnou mísu jsem osadila mechem a směsí dřevěných vajíček a jemně zdobených výfuků. Doplnila jsem to peříčky. Když na to zasvítí slunce, vypadá to náramně, co říkáte?
Ráda bych měla třeba i rozkvetlé větvičky ve váze, ale alergie mi letos dává hodně zabrat, takže to vůbec nepřipadá v úvahu. 








Jídelní stůl jsem ozdobila skleněným talířem s mechem a opět směskou různých jemných vajíček. Přidala rozkvetlou větvičku a peříčka. A zbylý malý věneček opřela o zeď. 




 

V ložnici pak máme tenhle jednoduchý věnec na stojánku, na který jsem na režný provázek zavěsila dva výfuky. A k tomu zbylý zajoch. Zajíčky jsem šila na jarmark. Nějací zbyli - jsou kdyžtak k dostání tady. Mám je v dětské sekci, protože mi přijdou jako hezký doplněk do dětského pokoje.




Nakonec jsem ještě osvěžila náš adventní kalendář. Ostříhala mu zbytky šňůrek, suchý buxus vyměnila za čerstvý, udělala mašli z lýka a doplnila o tři porcelánová vejce, která používám k dekoraci každý rok.
Jak jste na tom s dekoracemi vy? Máte hotovo? A vyráběli jste si je sami?
A slavíte vůbec Velikonoce? Holky, jste doma a čekáte na koledníky? 
My jo. Pro mě jsou Velikonoce o setkávání. Třeba s těmi, které nemám možnost tak často vidět. A to jak s koledníky, kteří mě přijdou vyšupat, tak odpoledne míváme "happening" u kamarádek, kam chodí s našima klukama koledovat manžel nebo já. A v obci navíc míváme soutěž o nejlepší velikonoční nádivku, která se většinou zvrhne, takže i z tohoto pohledu jsou u nás Velikonoce celkem fajn:) Navíc ta nádivka, která je jen jednou za rok. Mňam!



 




5 komentářů:

  1. Krásné jednoduché dekorace. V jednoduchosti je krása. Co se týče Velikonoc,tak já je ráda nemám, nijak extra je neprožívám. A v minulém roce jsme dokonce v pondělí i pláchli z domu. Letos sice budem doma,ale možná se půjdem projít do lesa a odpoledne budem sázet brambory. Ale jinak peču jidíše, mazanec i beránka a samozřejme v pondělí nechybí nádivka s kopřivami.
    Krásný zelený čtvrtek!! Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Dani. Hodně holek nemá Velikonoce ráda. Já to vždy brala trochu jako adrenalin. Když jsem byla malá, chodilo k nám hodně kluků koledovat (máma učitelka - hodně z nich bylo jejích žáků + pak moji spolužáci) a já vždy z okna sledovala, kdo jde a psychicky se připravovala:) My pečeme mazance, beránka a tu nádivku. Občas jidáše... Tak krásné Velikonoce.P.

      Vymazat
  2. Samé krásné dekorace! U nás zatím minimum, jen osázené misky u vchodu a zajíc na botníku v chodbě, ale dneska to napravím... i když jen trochu, protože máme štěně, které všechno zajímá.... mám velikonoce ráda pro to setkávání, pro ten zaběhlý řád dní, kdy je jasné, že budou jidáše, zelená polévka, nádivka, mazanec, beránek, mrkvový dort, jehně.... V neděli si dáme společně jedno rozkrojené vajíčko, abychom se, jak říkávala babička, ve světě neztratili a za rok se zase sešli.... Tak krásné svátky
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Evi. Já si také pořád říkala, že je dost času a ejhle.. To s tím nedělním rozkrojeným vajíčkem neznám. To je hezký zvyk. Asi to zavedu. Díky ! a krásné Velikonoce...P.

      Vymazat
  3. Ja myslim, ze to vyslo paradne. Ja osobne taky spis "pohodim" po dome par vajicek a vetvicku do vazy a moc si ty Velikonoce neuzivam, co se vyzdoby tyce, vlastne ani jinak, spis kvuli detem. Mej se. M.

    OdpovědětVymazat