pondělí 1. srpna 2016

Tip na výlet: Červená Lhota


Na Červenou Lhotu, renesanční vodní zámek ze 14. století, jezdíme snad každý rok. Máme to kousek od rodného města, takže když už nevíme kam, nebo se nám nechce jezdit daleko, jedeme tam. Zámek se nachází v Jižních Čechách, zhruba na půli cesty mezi Jindřichovým Hradcem a Veselím nad Lužnicí. Příjemná cesta napříč jihočeskými vesničkami. To miluju. 
Na prohlídku zámku už ani nechodíme. Mě nejvíc láká projet se na loďce okolo zámku a projít se kolem jezera, na kterém zámek stojí. Teď s dětmi obzvlášť.




 

Letos už jsme na loďku vzali i Bobana. Sice jsem se chvílemi bála, že loď buď převrátí nebo že z ní vypadne, když jsem dostala skvělý nápad v rámci bezpečnosti, aby si sedl na dno lodě a rukou si hladkal její hladinu. No, to byl ale blbej nápad:) Já si myslela, jak to bude bezpečnější, když nebude sedět na sedadle lodi, ze které by mohl vypadnout, kdyby se moc nakláněl. No tak takhle visel ještě víc:) 




Ale jinak si Bobík zkusil s dědou i veslovat a hrozně ho to bavilo. Skoro jako všechno, co nezná... Ale jo, přežili jsme to. I moje veslování, kdy neumím zkoordinovat práci levé a pravé ruky a zabrat vesly (nebo pádly?) stejnou silou. A pak si taky ještě pletu strany, když potřebuju loď vyrovnat. Ale to je u mě celkem normální. Můj táta to nesl o poznání hůř:)
Jinak lodičku si můžete zapůjčit na půlhodinu (80Kč/loď) či hodinu (150Kč/loď) a ani dlouho nečekáte.


 

U Lhoty je i pěkná hospůdka ze zahrádkou a dětským koutkem - za těmi velkými vraty na fotce níže, ale tu se mi bohužel nepodařilo detailněji nafotit, protože už bylo celkem pozdě a kluci začali být unavení a dosti "rozverní" (rozuměj zlobiví). 





Navíc po cestě z parkoviště je ještě jedna nebo dvě další kavárničky se zmrzlinou. A na parkovišti pak další dva kiosky. Z parkoviště jste u zámku zhruba za 5-10minut podle svižnosti chůze či počtu malých dětí:) Cestu lemují stánky se suvenýry, což mi moc nevyhovuje, ale budiž. Kluci si tam mohou koupit třeba dřevěné meče nebo přilbu, holky korálky apod. My tradičně koupili jen turistické známky a magnetky, které kupujeme na každém výletě. A pohledy pro tátu a druhou babičku, kteří s námi nebyli. 

vpravo dole můžete vidět Bobíka, jak se seznamuje s holčičkami - hlazením po tváři, taháním za culík a objímáním:)

klenutá vstupní chodba s freskami

vnitřní dvůr zámku
A tak pokud budete někdy na jihu Čech, doporučuji Červenou Lhotu navštívit. Je to menší a velmi příjemné místo. Více info ZDE.
Míst pro navštívení je na jihu Čech spousta, ale ne všechny mám nafocené, tak třeba zase příště hodím nějaký tip.
Znáte zámek Červená Lhota? Kam jezdíte v Jižních Čechách vy?  Máte nějaké tipy?

12 komentářů:

  1. My jsme na hony vzdaleni teto krajine, ale rada bych Lhotu jednou navstivila:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle to mám s mnoha místy. S dětmi to je ještě trochu složitější, ale až trochu povyrostou, uděláme pak tour de Morava apod:)

      Vymazat
  2. Ráda se zatím podívám aspoň takto zprostředkovaně, ale možná jednou ... :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc příjemné místo. Za zhlédnutí určitě stojí:)

      Vymazat
  3. Miluju jižní Čechy! Několik let jsem pravidelně jezdila k rybníku Komorník pod stan a vždycky jsme se stavili i v Jindřichově Hradci na nákupy :). Červenou Lhotu jsem viděla taky několikrát, dokonce jsme tam kdysi byli i na výletě se školou.
    Pokud bych se měla někdy někam stěhovat, tak bych si určitě vybrala právě jižní Čechy <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je taky miluju. Moje rodiště. Taky jsem jeden čas uvažovala, zda se tam nevrátit. Vyhrála snazší dostupnost do Prahy. Ale co já vím...jednou třeba... I jižní Morava je nádherná.

      Vymazat
    2. Já jsem jeden čas koukala i na nabídky práce právě v JH a vím, že to byla docela bída :( člověk by musel jedině dělat třeba z domu. Tak třeba to nakonec jednou opravdu klapne :)

      Vymazat
    3. Jojo, to je přesně ono. Nechtěla jsem to předtím moc rozepisovat, ale nabídka práce je podle "mého průzkumu" na jihu fakt bída. V mém oboru tuplem:) ALe kdo ví. Nikdy neříkám nikdy...

      Vymazat
  4. Jé, tam bych se také chtěla jednou podívat:-) L.

    OdpovědětVymazat
  5. V JČ jsme byli naposledy letos, ale pohybovali jsme se kolem Krumlova, Vyššího Brodu a Rožumberku. A v Holašovicích jsme byli.
    Před čtyřmi lety jsme byli ve Světcích v Andělském dvoře, a to jsme právě jeli na Červenou Lhotu a pak taky do Jindřichova Hradce a do Třeboně a na výlov Rožmberku.
    Jinak v JČ je asi milion nádherných míst, která chci vidět. Nevím, jestli to stihnu v tomto životě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ten Andelsky dvur vubec neznam. To je krasny. Pisu si:) Jojo, JČ jsou super, stejně jako Jižní Morava. Chci ještě na Lipno, teď je to tam prý nádherné (tedy už asi delší dobu, já tam naposledy byla jako malá myslím:)).

      Vymazat