pondělí 17. prosince 2018

Já & adventní trhy 2018



Říjen, listopad a začátek prosince obzvlášť, byly celkem hektické, ale to už tak bývá. Spousta objednávek, věcí na zakázku a do toho ještě trhy, na které jsem po téměř roce a půl fungování mého eshopu, kývla. Účastnila jsem se celkem 3 trhů. Jednoho takového předadventního a dvou adventních.
Oba byly v okolí mého bydliště, ve Slaném a Kladně. Na začátek musím říct, že atmosféra byla nesrovnatelná. Samozřejmě je to dáno lokalitou. Slané, královské město, které má mnohem méně (a méně kulturně akčních) obyvatel než akční Kladno. A tomu odpovídala i návštěvnost trhů. Ale nevadí, i to je zkušenost.
Ten poslední trh, který se konal předminulý víkend ve znovu obnoveném retro kině Sokol v Kladně, byl skvělý. A to z mnoha důvodů. Já jsem na tento trh natrefila vlastně náhodou, když mi o něm řekla, jedna prodejkyně právě ve Slaném s tím, že už ale stejně bude asi obsazený. Ale já nelenila a riskla jsem to. Napsala jsem organizátorům, ale ti mi odepsali, že je už opravdu plno, ale že pokud by se náhodou uvolnilo místo, určitě mě budou kontaktovat, že se jim můj sortiment moc líbí. Řekla jsem si OK a celou akci tak trochu vypustila. Jenže pár dní před mi bliknul email, že by pro mě měli místo a jestli mám ještě zájem.  Na pár hodin jsem zaváhala, protože naše adventní akce s klukama už byly dost rozplánované (jakože perníčky, tvorba přáníček, výlety adod.), ale říkala jsem si, že to prostě musím v tom Kladně ještě zkusit. A ono se mi to opravdu vyplatilo.
Moje promomísto bylo úplně jiné než všechna ostatní. Jak by taky ne, když tam byly povětšinu menší fashion doplňky, příp. bytové dekorace nebo nějaké oblečení. Ale takové obří macramé a boho lapače jsem tam měla jen já. A byla jsem strašně ráda, že za mnou spoustu lidí přišlo a promomísto a vlastně všechny výrobky mi chválilo. A jo, byla jsem tam asi nejdražší. Ale já prostě "obchodní politiku" ručně vyráběných čelenek, bižuterie.. [další výrobky si dosaď sám] za dvacku neberu a nesouhlasím s ní.
1
tohle je Pracovna Ženy s.r.o. ve Slaném
Kromě toho, že lidé kupovali, brali si i vizitky a už se mi jich i několik ozvalo. Ale co víc. V Kladně jsem se seznámila s úžasnou skupinou kulturně činných lidí, kteří vědí o každé akci, trhu, hudební záležitosti atd., která se v Kladně děje, a tak už se mi začíná blýskat třeba na můj první workshop macramé, které tolik lidí na trhu uchvátilo. Žádná Praha zatím, ale pro místňáky, of course:)
Zkrátka mám radost, že jsem se trhů účastnila, i když to balení, zavážení a rozbalování produktů je něco fakt šílenýho. Ovšem už začínám mít celkem systém:)
Na Prahu si zatím netroufám, a to hlavně asi z finančních důvodů. Prostě dávat několik tisíc za pronájem místa je na mě ještě stále mnoho, i když chápu, že bych se dostala do povědomí mnohem víc lidem.
A pokud chcete vidět, jak vypadaly moje promomísta, koukněte na fotky. A těm, kteří se zastavili, příp. nakoupili, tisícekrát děkujiiiii. Petra
3
2

1 komentář: