neděle 15. listopadu 2020

Super snadné TVAROHOVÉ ŠÁTEČKY


To, že mám nejraději snadné recepty na koláče, to už víte. I to, že strašně nerada zadělávám jakékoliv těsto. I to na knedlíky. Proto je taky moc nevařím (naštěstí to po mě nikdo nevyžaduje a kupované nám nechutnají). 


A když jednou přijela mamka na návštěvu a já přemýšlela, jaký upeču kolář, řekla mi, ať udělám super snadné šátečky. "Šátečky?", říkám. "Myslíš z listového těsta?" Mamka na to "né, z dělaného, ale hodně jednoduchého, neboj"... chvíli jsem se zamyslela a hecla se. 
A ono fakt jo. Těsto je hodně jednoduché. A tak si tenhle recept, který možná každý zná, odložím i tady.

Na těsto budete potřebovat:
2 hrnky hladké mouky
1 Hera
1 tvaroh ve vaničce

Na náplň si připravte:
1 tvaroh v papíru (to, aby náplň byla tužší a z šátečků nevytékala)
cukr moučka dle chuti + na obalování šátečků
1 žloutek (nemusí být)


Nejprve si vypracujte těsto. Do mísy vsypte dva hrnky mouky, na to tvaroh a navrch nastrouhám lehce změklou Heru. Těsto rukou vypracujte v nelepkavou hmotu a nechte 30-45 min. odležet v lednici.
Mezitím si připravíte náplň. Smícháte tvaroh, cukr dle chuti a žloutek, aby byla náplň pěkně hustá a držela.
Odleželé těsto vyndám z lednice a vyválím na pomoučněném válu. Těsto si po stranách oříznu tak aby mi dalo veliký čtverec. Ten pak rozřežu na dalších cca 9-12 čtverců (prostě podle toho, jak chcete mít výsledné šátečky velké). Doprostřed každého čtverce vložím vrchovatou lžičku (nebo víc, když jsou velké) náplně, každý čtvereček pak přeložím napůl a okraje vidličkou přimáčknu k sobě, čímž mi vznikne ozdobný lem šátečků. Plnit můžete i povidly, ale ne marmeládou - ta vytéká ven.
Šátečky pak pokládejte na pečící papír (potírat vajíčkem nemusíte, ale můžete) a pečte cca 20-30 minut na 180°C.
Po vyjmutí z trouby šátečky ještě horké obalte v moučkovém cukru.



Kdo taky doma dělá podobné šátečky. Má někdo ještě lehčí recept? Pište do komentáře. Ráda se inspiruji...

Žádné komentáře:

Okomentovat