pondělí 29. března 2021

Velikonoční vajíčka ze šňůrek a provázků


Vajíčka jednoduše a přitom netradičně. Tak to mám nejraději.

Stejně jako každý rok si doma dělám velikonoční výzdobu. A stejně jako každý rok řeším, jak to pojmu. A protože vždy chci dát inspiraci i vám a šňůry, to je oč u mě běží, letošní výzdoba je čistě šňůrková.


Je to nesmírně jednoduché. Vajíčko potřete lepidlem na různé povrchy (Herkules apod.) a pomalu a opatrně kolem něj omotáváte šňůrku nebo provázek. Provázek může být širší i užší, ale mě se nejvíce osvědčila tloušťka provázku 1,5 mm nebo 3 mm. Ale ani síla šňůry 5 mm nevypadá úplně zle. 







Přesně těmito šňůrkami jsem omotávala vajíčka já. Vajíčka můžete nechat omotaná jen jednou barvou provázku nebo je dozdobit jinou barvou (já použila režný provázek), uprostřed udělat mašličku a za ní zastrčit nějakou ozdobu. U nás ještě kvetou kočičky, takže jsem zvolila je a na další vajíčka jsem použila peříčka. Krásně budou vypadat třeba i větvička buxusu nebo třeba slaměnka …

Slabý provázek i širší šňůry mám kdyžtak na výběr tady.




 

No a teď už jen vymyslet, jak budu barvit uvařená velikonoční vajíčka letos. Udělám jich asi tak deset - jen pro naše kluky a pro sousedy, kteří možná dorazí. Slupky od cibule už mám nastřádané, ty budou určitě a pak se uvidí. Miluju barvit voskem, ale možná to letos vymyslím jinak.

Plánujete letos vůbec barvit velikonoční vajíčka? Jakou technikou je budete dělat? 

3 komentáře: