pondělí 5. dubna 2021

Velikonoce 2021


Letošní, pro mě rychlé, velikonoční svátky utekly jako voda. A vlastně tak trochu splývaly s ostatními dny, protože jsme zkrátka pořád doma.

Výzdobu jsem  měla jen takovou decentní, věnec jsem stihla až v sobotu a byl takový nic moc. 





Vajíčka jsem letos koupila již obarvená u nás ve slepičárně. Mají je tam každý rok. Jsou to krásné barvy, které bych doma asi nebyla schopná vytvořit. K tomu jsem udělal pár vajec v cibuli a oba druhy dozdobila voskem. Bílým cibulová a černým barevná. Úplně jednoduchý vzor a přesto vypadaly hezky, co říkáte?





Beránka jsem opět nepekla, protože stále nemám formu. Já už ty formy nemám kam dávat a když se tahle používá jen jednou ročně, tak jí asi mít nikdy nebudu. No, příští rok se asi zeptám sousedky, zda mi nepůjčí (aha:)). Mazanec jsem ale upekla. Tvarohový nekynutý jako každý rok.




A ani moje milovaná nádivka nesměla chybět. Do bábovkové formy. Vloni jsem jí tak pekla poprvé a vypadalo to super, tak i letos. Na jedné straně se mi trochu hůř vyklopila, tak jsem musela maskovat květinkami.



Proutky na pomlázky jsem si pečlivě nasbírala a dvě pomlázky pak "poctivě" upletla. Co bych pro to, abych neuschla, neudělala, že? (a manžel to jaksi neumí....). Moc se mi nepovedly, neboť jsem si je nenamočila a pruty nešly pořádně udržet, ale nějak jsem to smotala....




A i pár vajíček se nám dnes dopoledne doma sešlo :)

Jaké byly ty vaše?



1 komentář:

  1. Věneček ve tvaru vajíčka vypadá moc hezky 🤗 a nádivka z bábovkové formy také 🙂. Já letos pekla beránka úplně poprvé - konečně jsem si pořídila na něj formu 🙈, pak jsem pekla mazanec a pár kousků perníčků a velikonočních lineckých 🙂 a obarvili jsme i pár vajíček 🤗. Jinak jsme Velikonoce ve velkém moc neslavili :-).

    OdpovědětVymazat