čtvrtek 13. dubna 2023

Velikonoční střípky

 


Velikonoce jsou mým nejoblíbenějším svátkem. Jsou pro mě oslavou jara a omlazením zároveň. Slunce, kvetoucí stromy, sluníčko, prostě paráda.

Koledníky vítám s otevřenou náručí. Miluju barvení vajíček. Léta dělám převážně voskovaná vajíčka a pak pár barevných.



Nádivku jsem letos nedělala, ale přivezla jsem si jí od rodičů, kde jsme až do neděle byli, takže není pečená v mé oblíbené formě od bábovky.

Mimochodem - jak doma jíte nádivku? Tady ve středních Čechách se jí jako hlavní chod (tady na Kladensku s bramborovým salátem:)) na velikonoční pondělí. Naopak v mých rodných Jižních Čechách jsme jí vždy měli spíš jako odpolední chuťovku (ale samozřejmě jsme se jí všichni hned brutálně přejedli a první plech vždy zmizel na posezení, jak je to jen jednou za rok)....



Letošní velikonoční pondělí bylo nakonec vyvedené. Přišlo nebývale mnoho koledníků a počasí se nakonec také umoudřilo. Svítilo a svítilo.


 

Velikonoční dekorace jsem stihla asi jen s týdenním předstihem (kde jsou ty časy, kdy jsem měla velikonoční výzdobu min. 3 týdny před), ale stihla.

Jak jste Velikonoce prožili vy a máte je rádi?

3 komentáře: