čtvrtek 19. května 2016

Tip na výlet: Vojenský skanzen Smečno


Opět jeden tip na výlet. Tentokrát spíš pro kluky. 
Vždy mě zajímaly dokumenty o válce, ale spíš z hlediska lidských osudů a situací vůbec. (Pokaždé jsem je probrečela a nevěřila, co všechno se tam dělo. Ale stejně jsem na ně koukala pořád dál.) Vojenská technika jde ovšem zcela mimo mě a nikdy mě nezajímala. Ostatně asi jako každou ženu.
Ale náš Bobík se poslední dobou vyžívá v hraní tanků na tabletu (i přes moji nevoli), stavěním tanků z lega či střílením z násady od vysavače, jako z imaginárního děla. 

A shodou okolností je kousek od nás, ve Smečně mezi Kladnem a Slaným, jeden vojenský skanzen, na který jsme jednou natrefili vlastně úplně náhodou, a tak se nám minulý víkend hodil. 



A ještě navíc se tam konalo Setkání příznivců vojenské techniky. Sice jsme přijeli, kvůli odpolednímu spaní kluků, trochu na poslední chvíli, ale stihli jsme ještě poslední výjezd obrněného auta. Myslela jsem, že se Bobík bude chtít svézt, ale bál se. Já bych bývala jela, ale ani mě tam nechtěl pustit. No, když jsem pak viděla, že s tím jedou jak šílenci, nakonec jsem byla docela ráda:)  







Skanzen není moc velký, jsou tam obrněná auta, legendární "vétřiesky", džípy, motorka, děla, pancéřové zvony, polní kuchyně, nějaké náklaďáky a další. 
A tak pokud máte kluky, které auta, tanky a další vojenské věci zajímají, zkuste Smečno navštívit.



Žádné komentáře:

Okomentovat